همانطور که میدانید میزان صدا را با واحدی به نام دسیبل (DB) نشان می دهند و با این واحد می توان کل صدای تولید شده توسط یک دستگاه را سنجید.

یکی از مشکلاتی که دستگاه دیزل ژنراتور همواره با خود داشته است همین میزان صدای تولیدی می باشد که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند و اگر بخواهیم میزان صدا برای سلامتی انسان را دسته بندی کنیم به شرح زیر می باشد:

  • 70 دسیبل و کمتر از آن ( محدوده ایمن)
  • بین 70 الی 80 دسیبل ( محدوده بهداشتی )
  • بین 85 الی 90 دسیبل (محدوده هشدار دهنده )
  • بیشتر از 90 دسیبل (محدوده خطر )

و معمولا صدای تولید شده توسط دیزل ژنراتور در شرایط محیط باز و بدون کانوپی و همچنین فاصله یک متر از 85 دسیبل تا 105 دسیبل می رسد که این میزان به توان و برند دستگاه بستگی دارد.

حال به دلیل اینکه دیزل ژنراتور در محدوده پر خطر می باشد خیلی از کاربران برای حفظ سلامتی خود و دیگران اقداماتی جهت کاهش صدای تولیدی دیزل ژنراتور میکنن:

- سایلنسر دیزل ژنراتور

سایلنسر یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش صدای دیزل ژنراتور می باشد که کاربران باید حتما به این موضوع دقت داشته باشند که سایلنسر استاندارد بر روی  دستگاه دیزل ژنراتور خود نصب کنند.

- کانوپی دیزل ژنراتور

کانوپی نیز نقشی بسیار مفیدی در دفع صدای دیزل ژنراتور دارد و یکی از راهکارهای مناسب جهت کاهش صدا می باشد و بسته به نوع و کیفیت کانوپی 15 تا 35 دسیبل صدای دیزل ژنراتور را کاهش می دهد.