موتور های دیزلی در هوای سرد سخت تر استارت می زنند زیرا برای مشتعل کردن سوخت تزریق شده به دمای بالایی  که در اثر تراکم ایجاد می شود وابسته است.

در واقع دمای استاندارد برای استارت دیزل ژنراتور از دمای 35 درجه سانتیگارد به بالا می باشد به همین دلیل برای گرم نگه داشتن دیزل ژنراتور در هنگام خاموشی از هیتر استفاده می کنند.

هیتر دیزل ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

هیتر در زمان خاموش بودن دیزل ژنراتور با استفاده از برق شهر آب درون بلوک موتور دیزل ژنراتور را گرم و به گردش در می آورد و با این عمل موتور دیزل ژنراتور همیشه آماده به کار می باشد و باعث می شود که دیزل ژنراتور زودتر به دمای کاری مطلوب جهت بارگیری برسد و باعث کاهش استهلاک دیزل ژنراتور می شود.

استفاده از هیتر در مناطق سردسیر یکی از موارد الزامی می باشد خصوصا در زمستان و همچنین باید توجه داشت که اندازه و توان هیتر به توان و ابعاد دستگاه بستگی دارد و باید به درستی انتخاب شود.

انواع هیتر

- گرمکن آب - گرمکن روغن - گرمکن شمع - گرمکن گازوئیل - گرمکن هوای منی فولد

گردش آب داخل بلوک دیزل ژنراتور و هیتر کاملا سقلی می باشد کافی است که ورودی هیتر از قسمت پایین بلوک موتور و خروجی هیتر به قسمت بالای موتور متصل شود در غیر این صورت نیاز به یک پمپ سیرکوله در قسمت خروجی هیتر می باشد.